dimecres, 7 de febrer del 2018

Les formigues obreres

L’equip de la llar d’infants la formiga el formem professionals de l’educació infantil. Pensem que qualsevol adult que està en contacte amb els menuts n’esdevé un referent i, per tant, cal que tingui coneixements específics per relacionar-s’hi.


El nostre equip de formigues obreres

Bet Soldevila: directora del centre. Llicenciada en psicologia, diplomada en magisteri, post-grau en neuropsicologia de l'educació, post-grau en intervenció en infants amb altes capaacitats, màster de recursos humans, publicació de dos llibres ("Receptes per inciar un bon curs", "Diccionari d'experiències").

Ana Ortega: diplomada en educació infantil i especialista d'anglès. Tutora del grup de 2 a 3 anys.

Sònia Cabanillas: diplomada en magisteri d'educacio infantil. Tutora del grup d'1 a 2 anys.

Àngels Bolaño: tècnic superior en educació infantil. Tutora del grup de 0 a 1 any.

Estel Lerin: tècnic superior en educació infantil. Suport a les aules.

Gema Castro: monitora de lleure i de menjador. Cuina i projecte del menjador.

Esteve Medico: llicenciat en administració i direcció d’empreses, diplomat en empresarials i tècnic superior en educació infantil. Gestió administrativa, cuina i manteniment de la llar.


La nostra ideologia de centre

Entenem l'infant... com un ésser sorprenent, capaç d’emocionar-se amb les petites coses, viu, intel.ligent, amb capacitats innates d’anàlisi, creativitat, descoberta, sensibilitat, emoció...

Entenem l'escola... com un organisme transparent, amb les portes obertes, vinculada a l’entorn social proper i que aprofita els recursos que ofereix, al servei dels infants (i dels seus pares i mares), competent i experta a l’hora de conduir l’educació dels infants, que creu en la feina que fa, que no se n’amaga, que no es defensa...

Entenem les famílies... com a element imprescindible en la tasca educativa a l’aula, amb dret a conèixer com i què s’educa en els seus fills/es, amb informació molt més àmplia i completa de cada un dels infants, disposada a implicar-se en l’educació dels seus fills si se’n permet l’entrada, disposada a aprendre i interessar-se si se’ls estén la mà amb humilitat i se’ls dóna la formació i informació necessària per participar d’aquest procés.

Entenem el mestre... com a un professional al servei de les capacitats i la potencialitat de cada infant, flexible, reflexiu, conscient de la importància de la seva tasca a l’aula, conscient de la seva petitesa davant les possibilitats il.limitades del desenvolupament, capaç d’acceptar les valuoses lliçons que t’ofereixen els infants i capaç de meravellar-se de les seves infinites capacitats, que respecta els interessos dels nens i els potencia, que dóna espai i importància al joc, a l’experimentació, a la descoberta, que fa desvetllar nous interessos, motivant la curiositat per aprendre, proposant hipòtesis, provocant nous reptes.

Entenem la quotidianitat de l'aula... com a la màxima generadora d’aprenentatges, que ens proporciona més camins per començar a indagar, que ens ensenya a equivocar-nos i a encertar-la, que ens dóna motius reals per parlar amb els infants, on es dóna cabuda a les emocions, on creixem, on vivim, on gaudim d’aquelles petites coses del dia a dia i les compartim: un petó, un objecte que no coneixem, una conversa, aquella cançó que ens encanta, una pregunta, allò que em va passar l’altre dia, una baralla, un germanet nou, l’aranya que penja del llum...

L'escola que imaginem... tan difícil i tan senzill com refusar i descartar les pràctiques incoherents que no respecten els interessos dels infants, aprofitar les bones pràctiques que ja s’hi donen i provar-ne de noves ... ho fem possible?